sâmbătă, 20 aprilie 2013

Noul SEAT Leon

          SEAT Leon este o mașină care de-a lungul vremii a trezit de foarte multe ori admirație din partea pasionaților de cai putere. De la cei care iubesc tuningul și până la cei care apreciază pur și simplu formele îndrăznețe, cu toții au considerat modelul Leon ca fiind altceva în clasa compactelor. 

         La sfârșitul anului 2012, noul SEAT Leon a fost lansat la nivel internațional, în timp ce pe meleaguri românești a ajuns chiar la începutul acestui an. Vorbim despre un model cu totul schimbat, atât ca platformă, cât și ca design. Practic, putem spune că a început o nouă eră pentru producătorul spaniol!

           În 2012, odată cu lansarea noului Volkswagen Golf 7, bazat pe noua platformă comună MQB, dezvoltată de grupul Volkswagen AG – a sosit şi rândul noului Seat Leon să bifeze cea de-a treia generaţie, după cele două anterioare – 1M (1999-2006) şi 1P (2006-2012). Noul Leon, cu indicativ de cod 5F, se bazează, cum era şi normal, pe noua platformă MQB.

           Noul model renunţă la liniile şi formele rotunjite ale generaţiei precedente, absolut toate elementele de design exterior şi interior trecând de la linii curbe la forme născute din intersecţii de linii drepte. Designerii de la Seat au creat un look cu totul nou, care a născut, încă de la primele CGI-uri ale noului Leon, vii dispute în lumea împătimiţilor modelului spaniol.
 
          Noile faruri care includ luminile de zi cu LED, stopurile mai înguste şi noile oglinzi retrovizoare sunt punctele de atracţie atunci când priveşti noul Leon pe stradă sau în showroom.
          La capitolele dimensiuni şi gabarit, noul Leon este cu 5 cm mai scurt şi cu 90 de kg mai uşor decât vechiul model, ampatamentul mărit cu 5,8 cm (datorat tocmai platformei MQB) creând însă un spaţiu interior superior.
 
          Posibilii clienţi au de ales între trei variante de echipare – Reference, Style şi FR – şi şapte variante de motorizări – patru pe benzină (1.2 TSI de 85 sau 105 CP, 1.4 TSI de 122 CP şi 1.8 TSI de 180 de CP), respectiv trei diesel (1.6 TDI de 90 de CP, 1.6 TDI 105 CP şi 2.0 TDI de 150 CP).
            Noul Seat Leon este schimbat radical la interior faţă de vechea generaţie, nimic numai aducând aminte de consola centrală imensă, în care spaţiul alocat CD-player-ului şi controlului climatizării ocupa doar câteva procente din totalul suprafeţei consolei, restul spaţiului fiind neutilizat – lucru care a îndepărtat nu puţini posibili clienţi ai lui Leon 1P, atunci când urcau în maşină. Am auzit de nenumărate ori fraza „exteriorul este superb, păcat de interiorul aiurea”.
 
            Cum spuneam, interiorul este desenat pe baza combinaţiei de unghiuri ascuţite şi linii drepte, rezultatul fiind unul foarte plăcut ochiului şi în acelaşi timp ergonomic.
 
            Noul Leon împrumută foarte multe elemente de la VW Golf 7, de la sistemul audio cu touchscreen (standard de-acum înainte pe toate versiunile), la noile manete de semnalizare şi pentru stergătoare şi până la comenzile climatizării. Doar setările tempomatului nu au fost mutate pe volan, rămânând în continuare pe maneta de semnalizare, în stânga.
 
            Ceasurile de bord au fost şi ele regândite, celebrul turometru amplasat central fiind acum amplasat în stanga, în mod clasic, şi având aceleaşi dimensiuni ca şi vitezometrul din dreapta lui.
            În concluzie, Seat Leon 2013 se recomandă din nou a fi o mașină în special adresată segmentului tânăr, persoanelor care apreciază un design modern și o ținută de drum exemplară.
            Aşadar, noul SEAT Leon a ajuns în Iaşi. SEAT Leon te asteapta la Moldotrans Auto – dealer SEAT! Vino si testeaza-l !
           

E vie ma !